Thursday 23 March 2017

WHAT I EAT IN A DAY

Krásné ráno,
dnes pro vás něco úplně jiného, než klasicky mívám, ale říkala jsem si, že by to mohla být příjemná změna. :) články/videa o jídle a stravování mě samotnou baví a tak jsem si řekla, že bych Vám mohla ukázat, jak se vlastně stravuji já. Hned na začátek chci podotknout, že nejsem žádný odborník, nestravuji se podle nějakého ''dietního plánu'' a samozřejmě (jako mnozí z nás) ráda mlsám. Ne vždycky tomu tak bylo ... před pár lety jsem si prošla mentální anorexií, ale od té doby, co jsem se vyléčila a začala sportovat, jsem si uvědomila, jak to jídlo miluju. Baví mě zkoušet nové kombinace, poznávat nové chutě a vařit nové recepty. Kvůli škole a všem aktivitám nemám moc čas na nějaké zdlouhavé vaření, takže v téhle době spíš vytvářím jednoduché recepty, které si lehce vezmu s sebou do školy nebo na cesty. 
Vaříte si, nebo se stravujete v jídelně/restauraci? 
Teď už ale pojďme mluvit o jednotlivých jídlech ... pod každou fotkou napíšu i pár dalších alternativ a budu ráda když se i vy podělíte se mnou, co jsou ty vaše nejoblíbenější pokrmy. 
Xx
C.

Good morning everyone,
today's post is pretty untypical, but I thought that this can be a nice change. :) I like to read or watch articles/videos about food&healthy lifestyle so I had an idea to show you what I mostly eat during the day. I'm not on a diet or I don't want to give you any proffesional advises and of course I'm a human being so I like to treat myself time to time with something sweet. A few years ago I had pretty big problem with the food and eating but thank god I'm ok now and I realized how I love eating, cooking, baking and trying new things. Now When I spend quite a lot time doing sports I have been trying to think more about what I eat but on the other hand I'm pretty busy so I don't have much time for cooking so mostly I do some simple dish what I can take ''away'' with me. According to this ... I would like to know where do you prefer to eat ... in a restaurant/ school canteen or do you prepare food at home and taking with you? 
Let me know down below what do you think about this and of course I'm curious what is yours favourite food! :)
Xx
C.


1. SNÍDANĚ // BREAKFAST 

Na snídaní mám vždy jogurt s chia semínky, ovocem a něčím sladkým - většinou pět polomáčených sušenek. Z ovoce volím nejčastěji banán, jahody, broskve nebo nektarinky. Někdy kombinaci všeho. :) Snídani nikdy neměním, takže je z 99% vždycky stejná. 

For a breakfast I usually have yogurt with chia seeds, fruit and something sweet - mostly five little cookies. Favourite fruit - banana, strawberries, peaches or nectarines. :)

2. SVAČINA // SNACK 

Kdo nemá rád sladké ... jak už jsem psala nahoře, nejsem striktní dietářka a tak sladkým nepohrdnu. U nás doma pečeme hodně a tak se často na kuchyni vyskytuje nějaká buchta/koláč/dort který si s chutí dám. Když jsem doma, snažím se sladké jíst pouze dopoledne, ale taky ne vždycky to jde. Co se týče dalších neřestí ... jsem prostě holka zmrzlinová, takže zmrzlinu nemám problém jíst každý den (když není venku mínus, samozřejmě). 

Who doesn't like cakes ... as I write before, I'm not on a strict diet so I love to eat something sweet. In our home we bake a lot so it's not surprising that we have some cake or something every day. When I'm at home I try to eat this just during the morning , but sometimes I eat it at the afternoon or evening as well. And about the other sweets ... I LOVE ice-cream so I have no problem to eat it every single day during the summer. 

3. OBĚD // LUNCH

Obědy si vařím každé ráno do školy a musím přiznat že salát je velmi oblíbenou volbou, protože nemusím řešit jestli si jídlo budu mít kde ohřát apod. Domácí tortilla je skvělá příloha. Je rychlá a stejně tak jako u salátu, je výborná i studená. :) Dalšími alternativami jsou těstoviny s kuřecím masem a zeleninou, nebo třeba rizoto. Když jsem doma mám samozřejmě i ''klasické'' chody (když se tedy vaří typická česká kuchyně, mám vždycky lehčí alternativu - knedlíky vyměním za těstoviny/brambor apod. :) ).

I cook a lunch for me every morning before I leave to school so some kind of salads is a favourite variant, because it's quick and you can eat it without heating etc. Homemade tortilla is amazing and quick as well. Another favourite lunch is pasta with chicken and vegetable or rizoto. 

4. SVAČINA // SNACK 

Odpolední svačina je pro mě jasnou volbou - ovoce! Jakékoliv. Když je hlad vetší, nebo chci změnu, volím Knäckebrot, který mám ráda s lučinou nebo jen s margarínem a plátkem sýra. 

Afternoon's snack is pretty same every day - FRUIT! But when I'm hungry (like really hungry) or if I want a small change I eat Knäckebrot with cream cheese or butter.

5. VEČEŘE // DINNER 

No a nakonec tu mám večeři. Večer už nevařím, takže většinou mám nějakou studenou variantu. Miluju avotoast, vaječnou omeletu a  zeleninu. Když nemám avotoast, udělám si toasty nebo jen namažu norský chléb ... prostě taková ta klasika - ''Co dá lednice''. :) 

And now it's dinner time. At the evening I'm not doing anything special. I prefer that ''what is in a fridge'' kind of dinner. I like to have an Avotoast, classic toasts or normal bread with something and vegetable. :)

No comments:

Post a Comment